kedd, július 22, 2003

Éppen most beszéltem egy régi, kedves ismerősömmel, aki kint él Sydney-ben.
Ő még tanuló vízummal ment ki annó, vagy 7 éve, viszont már valahogy megszerezte azóta az állampolgárságot is.
Most éppen itthon van rokonlátogatóban, és sikerült felhívnom.
Hogy milyen véletlenek vannak...pont most szeretné kiadni a régi lakását valahol Sydney külvárosában 40 percre a központtól.
Heti $250-ra tartja, amely szerintem elég baráti ár, bár még a pontos részleteket nem tudom. Egyeztettünk email címet, és majd elküldi rá a részleteket a fotókkal, meg miegymás.
Szóval úgy tűnik sikerül a lakáskérdést is még itthonról megoldanom és úgy tudok kimenni, hogy nem kell diákszállón hetekig dekkolnom... :)

Kérdeztem Tőle azt is, hogy nem bánta-e meg a dolgot? (tudom, hülye kérdés...)
"Egyáltalán nem. Már régen visszajöttem volna." - válaszolta.
"És hogy tervezed? Valamikor vissza szeretnél jönni? Vagy véglegesen kint maradsz?"
"Nehéz kérdés. Eleinte úgy gondoltam, hogy majd pár év múlva visszajövök, amikor elég pénzt szedtem össze ahhoz, hogy itthon kezdeni tudjak vele valamit. Viszont ahogy múlnak az évek, és egyre több minden köt a kinti élethez, úgy látom azt is, hogy már csak az évi rokonlátogatásokra fogok hazajönni.
Túl sokmindenhez tud az ember hozzászokni odakint, ami aztán itt már nagyon tud hiányozni..."

Hmmm, mintha valami nagyon hasonlóról olvastam volna Zoli web oldalán is...

Még megkérdeztem, hogy szerinte mik a lehetőségek mostanában odakint egy "friss hús" számára?
"Figyelj. Adj két évet magadnak, és meglátod, hogy megérte-e. Szerintem nem fogsz csalódni!"

Szerintem sem, bár én 5 évet adok magamnak.
Csak a biztonság kedvéért... ;)