kedd, szeptember 23, 2003

Hát, itt vagyok végre!!!

Tegnap délután 1/2 3-kor szállt le a gép a Kingsfort Smith-en, és az ismerőseim tényleg kint vártak a reptéren.
Nagyon rendesek voltak, egyből az egyik beach-re vittek el, hogy olyat is lássak, ha már itt vagyok.
Hááát, jó látvány volt... :)
Főleg miután láttam, hogy a búvárok beöltöznek éppen, és készülődnek a merüléshez.

Hazafelé nem a rövidebb, hanem a hosszabb, de látványosabb úton jöttünk.
Ez érintette a belvárost, a "vállfa" hidat, az operaházat, meg valamelyik gazdag villanegyedet is.

Lehet hogy a fáradságtól, de nálam elmaradt a nagy katarzis.
A reptéren nem borultam térdre, hogy megcsókoljan a földet, belváros olyan beláros jellegű, az operaháznak csak a tetejét láttam a hí­don átmenve ( és az is inkább piszkos sárga szinű volt, nem az a vakító fehér, mint a képeken), és a Sydney Tower sem tűnt olyan magasnak.
Na, de ennyit a negatívumokról.

Ma a közeli bevásáróközpontban önállósí­tottam magam.
Vettem egy Vodafone feltöltős mobil kártyát ($29), és egy hálózati dugó átalakí­tót ($12.97), hogy tudjam tölteni a telefonomat meg a notebook-ot.
Be is vásároltam az itteni olcsó boltban, amit Aldi-nak hivnak. Attól olcsó, hogy nincs olyan nagy választék, mint egyes nagy Store-okban, illetve ami van, az is raklapra van kitéve és onnan kell levenni nem polcról.

Ez van a számlán:

2x Aldi bag 0.30
Water Nat Spring 4L 1.79
Sponge Scourers 3pk 0.89
Facl Tiss Whte 224 pk 1.19
Tlt Tis 2ply Wht 6pk 2.99
Kitch Tidy Bags 30pk 2.49
Liquid Soap 750 ml 2.99
Sham Everyday 1L 2.99
Gargbage Bags 20pk 1.99
Cloth Wipes 10 pk 0.89
Liquid Soap 250 ml 1.49
Bathrm Cleaner 750 ml 1.99
Shower Gel Mens 2.99

Ami nem volt olcsóéknál, azt sajnos a Woolworth-ben kellett megvennem:

Hangers 13 pk 3.98
Home Glove LGE 0.46
Alarm Clock 8.23
Table Fork 4pk 3.75
Dessrt Spoon 4pk 3.70
Table Knife 2pk 2.97
Knife set 3pc 7.48

Szóval a mai napra ennyi esett a pénzköltésből.
Sikerült hozzájutni a külföldi telefonálást lehetővé tevő olcsó kártyához is ($10), amivel kb. 15 forint percdíjjal tudtam tegnap este, meg ma reggel beszélni a feleségemmel. Erre persze még rájön a helyi hí­vás kapcsolási dí­jja, amely pár cent körül van.
Itt viszont mindenhol egy csomóféle ilyen kártyát lehet kapni, és megéri összehasonlí­tani őket, mert a percdíj igen változatosan alakulhat.

Felhívtam ma a fordító irodát is (1300 651 500), hogy mi a menete a magyar jogsim lefordíttatásának.
Mint kiderült a nemzetközi jogsival bár vezethetek, de ha szeretném megcsináltatni az ittenit, akkor az RTA-hoz csak úgy mehetek, ha viszem a fordítást, amit csak ettől az irodától fogadnak el.
A fordítás meg $51-ba kerül, és 2-3 hétre vállalják... :(
Persze lehet kérni azt is, hogy 7 munkanapon belül meglegyen, de az $63 lesz.
Mivel azonban a bankszámla nyitásához is kelleni fog az itteni jogsi valószínűleg, ezért azt hiszem az utóbbit fogom választani.
A fordító iroda cí­me:
Level 8th. 175 Castlereigh Street a City-ben.

Próbáltam internet-kapcsolatot intézni otthonra, ami $22 20 órára, és úgy, hogy 4 óránként bontják a vonalat, de a vétellel inkább megvárom a lakótársamat, akinek már van accountja, és hátha meg akarja osztani a költségeket.
Viszont a munkakereséshez már nagyon kellene...
Ezt is egy kínaiak által üzemeltetett Internet Cafe-ból í­rom, ahol egy óra $3, és az ékezetek helyén kí­nai í­rásjelek vannak. :(

Amúgy tényleg tavasz van!
Gyönyörű, több száz rózsaszí­nű virágból álló fák, kis bokrok és virágok pompáznak a kertekben!
Mindenfelé ismeretlen madarak repkednek a fákon, és allítólag tegnap a jó időt is meghoztam, mert ragyogó napsütés van -- igaz, délután beborult az ég, azonban most, este 8-kor is van vagy 30 fok.

Az utazás egész jól telt. A Lauda Air-el jöttem.

Milyen véletlenek vannak... Ferihegyen vasárnap reggel 1/2 8-kor nézegettem éppen az egyik Duty Free Shop-ban a napszemüvegeket, amikor valaki úgy hátbavágott, hogy majdem közéjük estem (ez drága mulatság lett volna...)
Megfordulok, és ki áll mögöttem?
A főnököm a volt cégtől!
Egy nagyon jó fej dán srác, aki éppen máltára ment egy másik kollégámmal konferenciázni...

A bécsbe tartó kis, két légcsavaros "zajos tücskön" ücsörgök éppen, amikor megáll mellette egy rendőr autó, és kiszállt belőle vagy 3 markos legény!
Gondoltam, "Na, annyi... Vissza az egész. Biztos értem jöttek, mert megtudták, hogy "disszidálni" akarok!"
Azért működnek még a régi reflexek...

De csak azt látom, hogy száll fel Kovács László Külügyminiszter 3 másik kollégájával.
Ők is mentek bécsbe valamiért. Lehet, hogy a Mariahilfer Strasse-ra Gorenje-ert?
Már csak azért mert akkora busz jött értük, hogy abba biztos jó sok Gorenje beleférne.

Ezek után kezdtem egy kicsit megijedni, hogy esetleg már csak Osama marad, mint váratlan ismerős, akibe a sydney-i gépen botolhatok... :)

Szerencsére Osama nem jött, viszont az a második gép már igen jó volt.
Egy Boeing 777-200-al sikerult végigjönni.
Az út olyan hosszú (22 óra), hogy az alatt sikerült megnézni a Matrix-Reloaded-et, a 2 Fast, 2 Furious-t, egy Walt Disney rajzfilmet, egy Renee Zellweger filmet meg valami régi, amerika romantikus felejthetőt. Játszottam Pasziánszt, sakkot, meg valami ügyességi játékot is.
Szóval ******** hosszú volt az út! :)
Még annyi jót róluk, hogy a kaja nagyon finom volt. Én csak halas dolgokat ettem, és pl. fűszeres párolt lazac volt az egyik fogás a turista osztályon!
Általában nincs gond az evőkémmel, de leszállásnál már komolyan émelyegtem a sok jó kajától.
Otthagyni persze meg nem lehetett, mert jó is volt, meg hát úgy taní­tottak, hogy ha nem eszem meg az ételt, akkor nincs süti! :)

A bécsi reptér csalódás volt. Öreg, és lepusztult.
Viszont leszálltunk 12 óra után Kuala Lumpur-ban egy óras technikai szünetre. Az viszont modern, és gyönyörű!
Hiába na, tudnak ezek az oroszok!

A Jáva tenger fölött elkapott egy kis trópusi vihar minket, ahol fantasztikusan szép villámokat láttam villogni a hatalmas ví­z fölött.
Érdekes, hogy semmi félelem nem volt bennem a vihar miatt, pedig elég közelinek tűntek azok a villámok.
Valószínűleg a 15 órás semmittevés tompultsága (na meg persze az a régi, amerikai romantikus film!) okolható ezért a félig-letargikus, "mostmár minden mindegy" állapotért...

Ausztrália fentről meglepően sivár.
Hosszú órákon át a sivatag szinte minden megjelenési formáját láthattuk.
Hihetetlen méretű kiszáradt folyómedrek a valószínűtlenűl vörös sivatagon keresztül-kasul. Késöbb kis, sötét pöttyök a folyómedrek helyett, majd zöldes, mohának tünő foltok a homokon.

Az ablakon kipillantva néha utakat lehetett kivenni a sivatagban, látszólag minden értelmes cél nélkül kanyarognak erre-arra, majd eltünnek a messzeségben.
És ami szintén döbbenetes, a verőfényben, a homoktenger közepén, számomra felfoghatatlan okból valakik lakóházakat húztak fel!
Mivel a partvonaltól folyamatosan néztem kifelé az ablakon, ezért furcsa volt látni, hogy egymástól több száz kilométeres távolságra épültek fel ezek a házak. A szomszédolás is legfeljebb repülőgéppel tűnik lehetségesnek, ha egyáltalán hajlandó a motor beindulni abban a forróságban ami ott lent lehetett.

A gép Port Hedland fölött érte el az ausztrál partokat, és furcsa módon ahelyett, hogy toronyiránt repült volna Sydney felé, először még átvágott a déli partra a Great Sandy Desert és a Gibson Desert fölött, ott keletnek fordult, és a parton végig Adelaide-et kikerülve érte el végül a várost.
A déli partok mentén mintha mezőgazdasági termelés folyna, legalábbis 10 000 méterről és 950 km/h sebesség mellett úgy tünt a dolog.
A Blue Mountains felülről is csak inkább a gödöllői dombság méreteit juttatta eszembe, bár egyszer láttam egy akkora szakadékot, hogy az meg a gépről is igen tekintélyesnek tűnt!
Tehát személyesen kell meggyőzödjek róla, hogy az utikönyvek tényleg igazat mondtak ezekről a helyekről, és nem csak turista csalogatásnak raktak belel mindenféle képeket ;)

Szóval lényeg a lényeg, itt vagyok végre az újhazában!!!

Az ausztrál angol nem is tűnik olyan vészesnek, csodálatos tengeri árukat látni a pultokon, az árak sem olyan magasak első pillantásra, és a lányok is ölég csúnyák, és nagyhangúak (ezt hívják emancipáltnak?) í­gy az első napon :)

Megkértem az itteni adószámomat is (TFN), csak hogy ez is haladjon a maga útán.
28 napon belül kiküldik a cí­memre, és a legszebb, hogy kb. 5 percet vett el az életemből az, ami nem nekem, hanem az államnak fontos, mivel a neten keresztűl el lehet intézni az egészet.

Csak munkám legyen már..."