szombat, október 11, 2003

Ma kintjártam a Flemington Markets-en.
Szerettem volna venni valamilyen masszívabb munkáscipőt, mert a tornacipőm -- amit eleve sem építkezésre szántam -- kezdi bemondani az unalmast...
Bár cipőt találtam, de 55 dollár volt az ára.
Éppen most küldtek az Aldi-ból egy katalógust, és abban pontosan ugyanaz a randa, acélbetétes, munkáscipő, az ausztrálok egyik sajátosan egyedi találmánya csak 39.99.
Szóval inkább az Aldi-tól fogom megvenni a jövő héten.

A piac egyébként nagyon hasonlít az "ecserire", annyi különbséggel, hogy van egy nagy, repülőgéphangár méretű csarnok is, ahol mindenféle zöldséget és gyümölcsöt, húst és halat is lehet kapni.
A meglepő, hogy sok minden mennyire olcsó.
Összeírtam néhány árat, csak hogy legyen összehasonlítási alapom a jövőben:

- 1 nagy kartondoboz narancs (kb. 25-30 db lehet benne) fajtától, mérettől és frissességtől függően 6-14 dollár,
- görögdinnye 60 cent/kg
- 1 nagy karton ananász (kb. 18-20 db) 12 dollár
- 1 nagy karton citrom 5 dollár
- 1 szép fej karfiol 1 dollár
- 20 db tojás 5 dollár, illetve 1 kg nagyfejű champion gomba is ugyanennyi

Amit már nagyon szeretnék kipróbálni, azok a mindenféle tengeri ételek.
A Tiger Prawn (szép rózsszínű rákocskák -- kb. 10-15 cm hosszúak) a helyi Westfield áruházban 30 dollár/kg, a Fish Market-en 27 dollár/kg, itt pedig 13 dollár/kg...
Az atlantic salmon, vagyis a lazac ugyanennyibe kerül.
Lehet még mindenféle tengeri rákot, halat, meg egyéb, általam nem ismert akármiket kapni, és a többi áruházhoz képest igen olcsónak tűnnek az árak.
Végül egy nagy, 9 kg-os görögdinnyét hoztam el 5 dollárért...

Bertók Zolinak köszönhetően sikerült egy informatikai céghez is bejutnom interjúra.
Már lebeszélte előre a cégvezetővel, hogy érkezni fogok és nekem csak a Zoli által megjelölt időpontban kellett bekopognom az irodába.
Azért előző nap elutaztam megnézni a helyet, mert akkora ez a város, hogy kellett tudnom, hogy mennyi idő alatt tudok odaérni.
Így sikerült is időben, reggel 10-re érkeznem.
A cégvezető nagyon kedvesen fogadott, mint kidelült Ő is magyar származású.
Elmondta, hogy mivel foglalkoznak, illetve milyen tudással rendelkező embereket keresnek.
Sajnos elsősorban Windows 2000-el, Novell-el és Citrix-el dolgoznak, ezért az én Solaris/Linux/BSD-s tudásommal nem nagyon tudtak mit kezdeni.
Azért nagyon hasznos volt a találkozó, legalább a cégvezető srác -- aki egyben a tulajdonos is -- megígérte, hogy ha akad olyan munkájuk, amiknél a tudásom hasznos lehet, akkor szólni fog.

A jelenlegi munkámat is Zolinak köszönhetem, és ezért nem győzök elég hálával gondolni rá.
Valószínűleg a beilleszkedési folyamat jóval tovább tartana, és nehezebb lenne nélküle, és az itteni régi, és új ismerőseim nélkül.

Az a jótanács pedig, amit még otthon adtak többen is, hogy csak a magyarok társaságát kerüljem el, ha jót akarok magamnak, az Ő esetükben egyáltalán nem jött be.
Idáig mindenki csak segített, hogy minél gördülékenyebben menjen a beilleszkedésem.