péntek, október 31, 2003

Voltam bent az RTA-nál átiratni az autót, forgalmit hosszabbítani, meg vizsgára jelentkezni.
A hosszabbítást sikerült is gond nélkül 190 valahány dollár fejében megtenni a Pink Slip, a Green Slip, meg az értesítő bemutatásával.
Az átiratás viszont már nem ment ilyen könnyen sajnos.
Bár volt nálam bankkártya, Medicare kártya, útlevél, de mindez nem elég annak igazolására, hogy az tényleg én vagyok aki azokon szerepel, mert még kell egy banki számlakivonat is... :(
Ez utóbbi abból a célból, hogy bizonyítsa, a lakhelyem valóban az amit állítok és nem valami egészen más lakcímre akarom átiratni az autót.
Szóval megint egy tapasztalattal gazdagabban indultam hazafelé, "hivatalos ügyek intézéséhez mindig legyen az embernél egy számlakivonat!", ha már helyi jogosítványa nincs...
Mivel számlakivonatot még nem kaptam, ezért holnap bemegyek az itteni bankfiókba, és kérek egyet.
Úgy tűnik tényleg fontos, hogy az ember mielöbb bankszámlát nyisson itt érkezése után.

Vizsgára egyébként jövőhéten szombatra, délelött 10-re sikerült feliratkoznom.
Ez még csak a kresz vizsga a "Driver Knowledge Test" lesz, amiből az interneten keresztül próbavizsgát is lehet tenni.
Szerettem volna aznap letudni még a vezetői vizsgát is, de az ügyintéző hölgy szerint legalább 3 hétnek el kell telnie a kettő között.

Na, szóval 3-ból így csak 1 1/2 dolgot sikerült elintézni.

Egyébként az ügyintézéshez korábban kellett eljönnöm, mert az RTA iroda csak 5-ig van nyitva.
A kömíjeseket (akikkel most együtt dolgozom egy házon Turramurra-ban) ez nem zavarta, mert ők 3-kor már mindig lelépnek, én meg takarítom a mocskot utánuk.

Amúgy az egyik haszna az építőipari segédmunkásságomnak, hogy lassan kitanulom a kőmíjes mesterség minden csínját-bínját.
A lényeg, hogy az ember a szakkifejezéseket jól megismerje.
Három ilyen lényeges szakkifejezést tanultam meg, amit ha az ember ügyesen variál, akkor igazából minden felmerülő problémát/megoldást le tud írni vele.
Ezek az alábbiak:
"Funckin', fuck off, bloody".
Pl. "Gimme da fuckin' hammer!", vagyis "Hoci ide azt a kőmíjes kalapácsot!"
vagy "Gimme da bloody bricks, brother!", azaz "Dopt mán ide azt a kőmíjes téglát tesókám!",
Esetleg "Fuck off, mate! Dad was my hand!", "Ejnye haver! Ez a kacsóm vót!"

Így, lassan egy újabb szakmával a kezemben talán már nem fogunk éhen halni itt, az újhazában!