szombat, november 01, 2003

Délelött voltam az Üdvhadsereg helyi csapattesténél, mivel valamilyen rövid munkásnadrágra volt szükségem.
Nincs messze tőlünk az itteni irodájuk, és időnként látom, amint a népek autókkal érkeznek és mindenféle használt ruhákat, bútorokat, könyveket, stb. raknak le az iroda elé, hogy aztán az Üdvhadsereg eladja azokat olcsó pénzért, és a befolyt összegből az árvízkárosultakat segítse.

Szóval a mostani meleg időben az egyik rövid sportnadrágomat fogtam be, amit azért nem szeretnék tönkrevágni.
Be is mentem az irodába -- amely egy nagy raktár is egyben -- és a férfi szekcióban találtam is egy rám illő rövidnadrágot 3(!) dollárért.
A gond ezzel csak az volt, hogy a nadrág teljesen újnak néz ki, egészen jó színe és szabása van, valamint pont jó rám.
A többi nadrágot meg nem tudtam felhúzni a karcsú derekamra...

Szóval marad a sportnadrág dolgozni, és van egy jó, új rövidgatyám is.

Egy sporttáskát is szerettem volna venni.
Voltak is 2 dollárért, de most csak kis csinos, női kiadásban.
Majd a jövőhéten újra megpróbálom.

Beíratkoztam a Hornsby könyvtárba is, ami ingyenes.
Ezért 10 könyvet vehetek ki 48 napra és kétszer hosszabbíthatok.
Van kölcsönözhető audió, videókazetta és DVD is elég nagy választékban.
Ami tetszett, hogy beiratkozásnál a hölgy megkérdezte, hogy milyen nyelven olvasok még -- hiába, a "mate" még nem megy akcentus nélkül... --, és amikor a magyart jelöltem meg, akkor odavezetett egy polchoz, ahol a héber és a koreai között magyar könyvek is sorakoztak!
No, nem sok, kb. 25-30 darab, de akkor is megható volt látni őket itt a "világ végén", egy külvárosi könyvtárban.
Találtam még Kodály audió kazettát, és "Hogyan főzzünk magyar ételeket?" videót is -- persze angolul --, az SBS kiadásában.

A könyvtár azért is hasznos, mert a napi folyóiratok elolvashatók benne, és pl. így nem kell az SMH szombati számáért 2.20-at kiadnom, ami amúgy is pénzkidobás, hacsak az ember nem könyvelői, vagy szakács munkát keres... :((

Tetszett az is, hogy igen nagy nyüzsgés volt a könyvtárban így szombat délelött.
Sok fiatal, de idősebb is ott ücsörgött, és olvasta az olvasnivalóját.

Az ausztrál fogyasztóvédelmi hivatal is telerakta a könyvtárat az ingyenes kiadványaival, amelyek sok hasznos tanáccsal látják el az embert hogy pl. lakásbérlés, házvásárlás, orvosi ellátás, stb. esetén mire érdemes odafigyelni, mire vigyázni. El is hoztam egy csomó kiadványt, arra az esetre, ha esetleg nem tudnék a sok szabadidőmmel mit kezdeni...