hétfő, november 17, 2003

Szombaton voltam az RTA-nál a Driver Knowledge Test-et megcsinálni.
A pultnál -- egy fenn van tartva a vizsgázók számára -- egy kedves, idős úr fogadott, aki elkérte az útlevelemet, a banki számlakivonatot (ami a lakcímemet igazolja), a Licence Application nevű jelentkezési lapot, a magyar jogsimat és a hivatalos fordítását amiken egy darabig elszöszmötölt.
Közben megkérdeztem tőle, hogy ha jól tudom akkor látásvizsgálatot is kell majd valamikor csináltatnom.
Erre egyből kinyitott a lábánál egy kis szekrényt, amiben pont olyan, hátulról megvilágított tábla van, mint a szemészeknél.
Megkért, hogy olvassam végig az egyre csökkenő méretű betűket, amit sikerült is, így nem kerül bele a jogsimba, hogy csak szemüveggel vezethetek.
Azt nem tudom, hogy aki kontaktlencsével csinálja végig ugyanezt, azt vajon hogyan szűrik ki?

Még elmondta, hogy miért lenne jó, ha sikerülne a Driving Test-em is.
Mert ha esetleg nem, akkor elvennék a jelenlegi full jogsimat, és csak egy tanuló jogosítványt kapnék, amivel csak úgy vezethetek, ha mindig ül mellettem valaki, akinek full, asztrál jogsija van, 80-nál többel nem mehetek, nem vontathatok utánfutót, stb.
De az még odébb van.

Mikor mindent megnézett, akkor odaküldött egy érintőképernyős monitor elé, ahol elkezdhettem a vizsgát.
Mellettem még egy lány, és egy srác vizsgázott, akik mellett egy kissé túlkorosnak tünhettem mivel mindketten voltak vagy 17 évesek. :)

A tesztet gyorsan végignyomkorásztam, újdonságot nem nagyon tartalmazott, mivel az internetről letölthető a teljes, New South Wales államban érvényben lévő közlekedési szabályokat felölelő 300 kérdés, amiböl a gép 45-öt választ ki valamilyen logika alapján.

A teszt trükkös, akár 4 hibás válasszal is át lehet menni, de akár egy hibás válasszal is meg lehet bukni.
A dolog lényege, hogy a kérdések olyan kategóriákba vannak osztva, mint pl. Intersections, Fatigue and Defensive Driving, Traffic Lights, stb.
Van olyan kategória, amiből csak egy kérdést tesz fel, és ha azt elhibázza az ember, akkor már kérhet is új időpontot 32 dollárért...
Szóval 100%-ot nem lehet hibázni egy kategóriában.

Nekem 43 jó válasz jött össze a 45-ből és szerencsére a rossz válaszokat sem az egykérdéses kategóriában adtam. :)

A teszt végén az idős úr még ellátott néhány gyakorlati tanáccsal a Driving Test-re.
Pl. hogy hozzak magammal egy full jogsival rendelkező ismerősömet is, mert ha esetleg megbuknék és haza akarnám vinni az autót, akkor már kell hogy mellettem üljön valaki.
A másik, hogy a STOP tábla szabályait jól tartsam észben, az RTA-hoz vezető úton figyeljem meg még a vizsga elött, hogy melyik közlekedési lámpa hibás esetleg, stb.
December 9.-ére sikerült is időpontot kapnom.

Szóval ennyi megnyugtató jótanács után egy kicsit félve nézek a Driving Test elé... :)