vasárnap, december 21, 2003

Pénteken megvolt az első mozis élményem is.
Az első dolog ami elég erős hatással volt rám, az a jegyár.
$14.30 egy mozijegy!!!
Azért is nagyon nehezen tudok csak napirendre térni az ára fölött, mert ráadásul a "Looney Tunes: Back In Action" c. filmet néztem meg, és mint kiderült ez egy nagy-nagy hiba volt!
Mindenkit ez úton intek óva, nehogy ugyanebbe a hibába essen!
Én szóltam!

Viszont a mozik teljesen ugyanolyanok mint otthon valamelyik multiplex.
Két különbség azért van.
Az egyik, hogy itt a székek (fotelek) háttámlája is dönthető, ami kifejezetten előnyösnek bizonyult a film alatt...
De legalább kipihentem magam ;)

A másik, hogy nincs helyjegy, tehát mindenki oda ül, ahova akar.

Tegnap meg barbeque partira voltam hivatalos egy parkba.
Egy ismerősöm ünnepelte a szülinapját, és összejöttünk rá páran.
A tetszik listát egyből bővíthetem is egy tapasztalattal.

Tetszik:
- minden parkban ingyenesen használható gáz, vagy villanyüzemű sütőhelyek vannak felállítva, hogy a jónép tudja hol megsütni a kis husikáját. Csak meg kell nyomni egy gombot, és már izzik is a platni! És nincsenek szétverve!
Van ahol fatüzelésű a tűzhely (pl. French Forest), és oda kis kupacokba deszkadarabok vannak kikészítve, amit lehet égetni. (nehogy már rőzsét kelljen gyűjtenie az adófizetőnek! :)

Na jó, mégegy:
- bolti vásárlás során az eladó megkérdezi, hogy szeretnék-e kézpénzt felvenni? Ez azért érdekes, mert ált. mindenki bankkártyával fizet. Ezzel a megoldással viszont csak egy tranzakciós költséget von le a bank, a bolti eladó meg annyival magasabb összeget üt be a kasszába, amennyit még fel akar venni a kedves vásárló kp-ben.

Az első egy-két alkalommal még nem voltan tisztában ezzel a lehetőséggel, és amikor a pénztáros megkérdezte hogy "Cash?", és csak néztem rá bután...
"Te szegény!" -- gondoltam magamban magyaros felsőbbrendűségi érzéssel. "Ott van a kezében a bankkártyám, és megkérdezi, hogy kézpénzel akarok-e fizetni?!"
"- No, bankcard." -- válaszoltam lenézően mosolyogva.
Az eladó visszamosolygott, majd lehúzta az összeget.
A 2.-3. alkalommal viszont már kezdett gyanússá válni a dolog.
"Mi a túrót akarnak ezek állandóan a kézpénzel?!"
Egy-két felesleges tranzakciós költségem ráment, mire sikerült rájönnöm, hogy igazándiból az kérdezik tőlem, hogy "Kell-e lóvé kézbe, te ostoba???!!!!"
Na, mindegy. Ennyivel is beljebb vagyunk :)

Ja tegnap baby sitterkedtem is!
A landlady-m néha szokott segíteni egy családnál gyerekekre vigyázni, de tegnap nem ért rá.
Megkérdezte, hogy volna-e kedvem elvállalni? Én meg úgy voltam vele, hogy a pénz mindig jól jön, a gyerekekkel meg majd csak kijövök valahogy.
Végül is este 8-tól kellett csinálnom hajnali 1-ig, amiben a jó az volt, hogy a gyerekek mentek lefeküdni 9 körül, és nekem már utána csak az olvasással kellett foglalkoznom, meg néha rájuk néztem, hogy minden ok-e?
Szóval egész jó dolog ez a baby sitterkedés :)

Az eufória amúgy egy nap alatt elmúlt, a benzin ára keddre már megint 92 cent lett...