csütörtök, január 01, 2004

Hát akkor BUÉK, vagy mi?!
Eztet is megértük?! Beköszöntött az új esztendő Ausztráliában!
Boldog 2004-et mindenkinek!

A nagy, újévi ünnepléssorozat már a múlt héten elkezdődött azzal, hogy nem kellett dolgozni mennem.
Egészen január közepéig fog tartani ez a henye életmód, hacsak addig nem találok valami pót lehetőséget.
Immár az ausztrál jogosítvány büszke bírtokosaként több nagyszerű karrier lehetőség is nyitva áll elöttem.
A legegyszerűbben talán a pizza futárságot tudnám elkezdeni, de megfordult a fejemben már a taxizás gondolata is...
Végül is, amilyen helyismerettel már rendelkezem így 3 hónap után...
Lényeg a lényeg, annyira nem vagyok oda, meg vissza a gondolattól, hogy a január hónapot a megtakarításunkból finanszírozhatom. :(

Amúgy a főnököm is beígérte a létszám optimalizálását januártól, és attól tartok nem a villanyszerelő szakit fogja elküldeni.
Azért érdekes, hogy minden megfordul a fejemben, csak az IT nem.
Vajh miért...?!
Na, mindegy...
No worries, mate!

Hétfőn a lakótársam kitalálta, hogy mivel még nem voltam itt uszodában, ezért éppen ideje, hogy kipróbáljam az egyiket.
Ilyen kedves kérésnek ugye nem lehet ellenálni, így találkoztunk is délután 5-kor a Milsons Point-nál elterülő North Sydney Olympic Pool-nál.
Az usziban van egy fedett 25, és egy nyitott 50-es medence, és ami az érdekessége, hogy az öbölből szivattyúzzák fel a vizet, tisztítják, és aztat nyomatják a medencékbe.
Szóval sós vízben lehet pácolódni.

Milyen érdekes, hogy itt a medencék végében, minden pályánál kiírják, hogy Slow, Fast, stb. úszók használhatják a sávot. Kis zárójelben a Medium és a Fast sávoknál – csak a miheztartás végett – még az is szerepel, hogy mellúszás kizárva!
Hijnye, ha ezt a szigeten a Sporiban is be lehetett volna vezetni, mennyi fölösleges vitától kímélt volna meg, amikor az öreg nénikék párban úszva, pletyizve foglaltak el egy teljes sávot.
Én meg persze nem voltam pletyipartner. ;)

Szóval úszok-úszogatok, majd alkalomadtán felmentünk a napozó részre, ahol -– mit látnak szemeim? -– a legszebb kilátással találkoztam Sydney belvárosára!
Ez engemet úgy meghatott, hogy 6-tól ½ 9-ig csak álltam a korlát mellett, és a kilátásban gyönyörködtem. Sajnos a fotoapparátot nem vittem magammal, pedig megérte volna.
Azért szép ez a város, na!

Amúgy a beugró az usziba $4.40, de ebben még nincs benne a kabinkulcs díjja, ami külön pénzkiadás (dobás), mivel a cuccokat a lépcsőkön is lehet hagyni, úgysem lopják el itten a „brazilok”.

Kedden mozi élményem volt (Lord of the Rings 3).
És rájöttem arra az alapigazságra is, hogy ha mozi, akkor kedd!
Ez azért van így, mert kedden a mozijegy csak $9.40, szemben az összes többi napon érvényes $14.40-es jegyárral. Szóval a megtakarítás 5 bucks!
Azért ez nem semmi, mi?
Hja kérem, fejszámolásban mindig jó voltam!

Tegnap meg a CBD-ben sikerült megtekintenem a tüzijátékot és elbúcsúztatni az óévet.
1 millió népet vártak, de ma reggel hallottam a rádióban, hogy 750 ezernél nem nagyon voltak többen.
A helyszínre menet számomra viszont legalábbis úgy tünt, hogy a létszám pedig veri egy-egy otthoni, akár 2 milliós tömegrendezvény létszámát is!
De ez biztos csak érzéki csalódás lehetett...

80 ezer tüzijáták effektet használtak fel, 1 millióba került az egész buli.
Mellette január közepéig (a Sydney fesztivál végéig?) mindenféle izgalmas szinekkel világítanak ki 30 régi, ausztrál épületet.

Egy helyi ismerősöm szerzett jegyet az előadásra, így jobban láthattuk a történéseket a Harbour Bridge-en, mint azok, akik csak úgy arra tévedtek.
Az éjféli tüzijáték szép volt, de szerintem semmi különleges.
Igaz itt nem lövöldöznek Heineken, meg hamburger reklámokat az égre, meg a pontonok sem gyulladnak fel maguktól, de ezektől a lényegtelen kis momentumoktól eltekintve teljesen olyan volt a műsor, mint otthon augusztus 20.-án szok lenni.
A másik különbség, hogy össz-vissz 15 perc után véget ért az egész, és lehetett haza hurcolkodni.
Szóval eztet is pár évre kipipálhatjuk.

Amúgy a tömegközlekedés szervezésében az oszik magas szinten állnak.
Sem odafelé, sem visszafelé nem kellett tolongani sehol, nem tapostak agyon, olyan volt a metró/vonat/hév, mint egy átlagos, forgalmasabb napon.

Na, akkor most megyek végre aludni így dél körül...

Ja, az újévi fogadalom:
- nem szokom rá az alkoholra, a cigire, és a kártyára.
Nem hagytam ki semmit, ugye?