hétfő, február 09, 2004

"Ha egy férfi megérint a szavaival, akkor a keze sincs már messze!"

Kedves Naplóm!

Sajnos az elmúlt időben nem sok figyelmet tudtam rád fordítani, mivel el voltam havazva munkailagból kifolyólag.
Múlthéten felhívott egy itteni magyar ismerősöm, hogy volna-e kedvem segíteni neki egy kis munkában?
Így esett, hogy végig dolgoztam reggel 7-től este 8-ig Kirribilli-ben egy katolikus magán leányiskolában a hetemet.
Egy nagy lépcsőházat, és a kupoláját kellett kifestenenem jól.

Elég delikát munka volt amúgy a sok falvágás, bontás, sósavazás után.
Szóval nagy öröm költözött vala a szívembe amint két szál pallóra erősített létra tetején egyensúlyozva festettem a kb. 25 méter magasan lévő kupola tetejét.
Itt jöttek elő régi szép emlékeim, amikor a suli mellett mint ipari alpinista tevékenykedtem, és a kezedeteknél úgy kapaszkodtam a kötélbe, hogy a kezem teljesen belegémberedett, és egy munkanap alatt, kb. 1 nm-t sikerült lefesteni...
A feeling most is valami hasonló volt. :)
De hát az ember legalább látott egy igen jómódú magániskolát is itt, és a kupola tetejére is ki lehettett menni, ahonnan csináltam pár jó képet is Neutral Bay-ről.

Kirribilli az egyik legmódosabb kerületek közé tartozik amúgy, éppen szemben az Operaházzal, az északi oldalon.
Az Admiralitás Háza és a Kirribilli House is itt van, amit most készülnek a Munkáspártiak eladni 50 millió dollárért, amivel előlépne Ausztrália legdrágábban értékesített ingatlanjává.
Ehhez azonban meg kellene elöbb nyerniük a következő választásokat, ami éppen az idén esedékes.
Az eddigi csúcsot amúgy 28 millióval tartja egy másik ház.
Ja, Ian Thorpe az egyik ausztrálikum is most vett egy szerény, vízparti házat potom 2,9 millióért.
Hja, jól megy itt a sportolóknak, nem úgy, mint Üzbegisztánban!

A leány iskolába (Loreto Kirribilli) 5-6 éves kortól 18 éves korig járnak a lányok.
A suli amúgy olyan, mint a mesében.
Igen szép épületek a domboldalban, az épületek tetején teniszpályákkal, minden teremben számítógépek, a falakon a szentek képeivel, és gyönyörű, rendezett kerttel.
A tandíj nem kevés ($5300-7500 között egy évre, meg még $3000 beíratkozási díj...), amit az is mutat, hogy reggel milyen kocsikkal hozták a gyerekeket az iskolába...
Csupa Trabant, meg Wartburg vala az, bizony mondom néktek!

Pénteken ráadásul reggel nagyban ücsörgök az épület elötti padon, és várom a kollégámat, amikor egy ismerősbe botlottam.
Azt látom, hogy 3 ember kocog felém az utca másik oldalán.
Ahogy közelembe érnek láttom csak, hogy nem más, mint John Howard, ausztrália miniszterelnöke és 2 testőre élvezi éppen a reggeli sportolás örömeit.
Még a fotóapparát is nálam volt, de sajnos a kocsiban, úgyhogy nem tudtam közös fotózással megörvendeztetni a Miniszterelnök Urat! :(
Na, mindegy...
Majd ha nagyon olyanom lesz, akkor már tudom, hogy hol szokott reggel 7 óra felé előfordulni, és majd jól letámadom ott az apparáttal!
Remélem azért a testőrök nem fognak lelőni, még mielött kifejthetném, hogy nem is arab terrorista vagyok ám!!!

Ja, csak hogy jó is legyen a hétben, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy defektet kaptam!
Egy jó kis csavar állt ki -- illetve be -- a bal hátsó kerékbe Abba.
Hát elvittem az itteni nagy kerék guruhoz, aki csúnya, öreg és Bob Jane's T-Marts-nak hívják (ez valami skót lehet, ott adnak ilyen hülye neveket az embereknek), de nem is Ő dolgozik a boltban, hanem valami Johnny nevezetű fiatal srác!
Ő meg az állította, hogy ne javítsuk a jó ausztrál gumit, hanem cseréljük, mert akkor még tovább élhetek esetleg!
Ez úgy döntöttem megér nekem 85 dollár invesztíciót, és így egy új kerékkel gazdagabban gurultam hazafelé 18 esztendős jaguárommal.
De legalább az új kerék felnyomja az autó értékét jól legalább a duplájára, ha majd könnyes búcsú közepette el kell egyszer válnunk!

Ma kifizettük a rent-et is, ami $1000 dollár egy hónapra, illetve a villanyszámlát, ami meg $200 3 hónapra.
Volt még egy kis telefonszámla is, ami $50.
Ebben benne van a dial-up-os internetkapcsolat, illetve 100 ingyen kapcsolás is.

Kicsi asszonykám meg ma volt vérvételen, és azt mondta az orvos, hogy nagyon szépek az eredményei.
2 hét múlva kell megint visszamennie további vizsgálatra.

Ez a bejegyzés nem jöhetett volna létre, ha nincs Páfrány Pockó, a Megyéből!